HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Wednesday, February 8, 2012

Hvit x-faktor.

Moseplassen.no arrangerer konkurranse for å kåre blomsten med det lille ekstra.
Klikk på ikonet under for å komme til konkurransen og se alle deltakerne.


Da var turen kommet til de hvite blomstene.
Jeg måtte lete godt gjennom hagebildene mine etter hvite blomster, for de er det faktiske få av i hagen min.
Til sommeren tenker jeg anskaffe flere hvitblomstrende stauder. Regner med å finne mange tips i denne runden av konkurransen, og det er jo kjekt :)

En av de hvitblomstrende staudene jeg har i hagen er trebladgillenia.
Den blir oppimot en meter høy, og blomstrer med et hav av hvite små blomster midt på sommeren. Veldig dekorativ.

Jeg har plantet fire trebladgillenia i hagen min, tre av dem står ved siden av roser, noe som gjør seg fint sammen. 






4 comments:

ElseT said...

Denne var ny for meg, veldig fin.

Unknown said...

Å så søt , jeg har heller ikke sett den før .
Lykke til og klem fra Marit.

Anne (Moseplassen) said...

denne hadde jeg jo glemt! jeg oppdaget den i botansik hage i våres, men hadde jammen glemt den, nydelig :)

Heidi said...

Så nydelig! Kjekt med inpirasjon :)

Ha en flott torsdag! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...