HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Thursday, July 12, 2012

Tovet veske / Felted bag.

Inspirert av Yael på Pazza Pazza har jeg tovet en heklet veske. Hun har den siste tiden vist frem en rekke stilige heklede og tovede vesker i ulike farger og fasonger på bloggen sin.

Fra før har jeg bare tovet strikkede ting, så jeg var veldig spent på hvordan det ville være å tove en heklet gjenstand.

Resultatet ble veldig bra. Tovingen ble jevn og stram, selv om heklemaskene fortsatt er synlige. Formen ble fin og veska er myk og god.
Tovingen er så sterk at veska egentlig ikke trengs å fores, men jeg tror jeg allikevel skal sy for til den.
Jeg er veldig fornøyd :)


Inspired by Yael over at Pazza Pazza I have felted a crochet bag. Yael has lately shown several gorgeous crochet and felted bags on her blog.

Earlier I have only felted knitted items, so I was eager to see how crochet would turn out after felting.

The result was good. The crochet felted evenly and tightly, yet the bag is nice and soft, and the shape turned out very nice.
Due to the strong felting the bag could do without a lining, yet I think I still would like to line it eventually.
I think the bag turned out rather nice :)



Jeg har brukt 100 % ullgarn og heklenål nr 5.
Veska og håndtakene er tovet hver for seg.
.
.
I used 100% wool yarn, and crochet hook no 5.
The bag and the handles were felted separately.


Garnet jeg har brukt til veska er det jeg farget med høymole for litt siden.


For this bag I used the yarn that was dyed with rumex longifolius a little while ago.

5 comments:

Anne said...

Its gorgeous Hilde and the colour is beautiful.

Hilde said...

Thanks, Anne :)

Yael said...

HOW lovely!!! You did great Hilde! The colors are beautiful and strong!
I got a parcel - such colorful joy - I will write you an e-mail - overflowing with thanks!!!! Love, Yael. :-)

Yael said...

Two parcels :-)!

Ann Kristin said...

Ååå for en GLAD farge! :) en slik kunne jeg virkelig tenkt meg :)
God helg til deg!!
Nydeliiiige roser du har!! Hvit er så fredfult :-) her kommer rosene sakte men sikkert... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...